woensdag 18 augustus 2021

Brood en wijn

Mijn creatieve verwerking van Spreuken 9
Een gedekte tafel
Brood wijn
 

Uit Spreuken 9:5,6
Kom, eet het brood dat Ik je geef,
drink de wijn die Ik heb gemengd.
 

Brood wijn
Waar kom je dat nog meer tegen in de bijbel?
Ken jij de diepe betekenis ervan?
Ik kwam het al in de Psalmen tegen,
tijdens mijn creatieve expressie.
 ♥    ♥  

Genesis 14:18,19
En Melchisedek, de koning van Salem, bracht brood en wijn; Hij nu was een priester van God, de Allerhoogste. En hij zegende Abram zei: Gezegend zij Abram door God, de Allerhoogste, de Schepper van hemel en aarde....
 ♥    ♥  

Regelmatig houd ik avondmaal.
Soms in mijn eentje, of samen met mijn man
Vaak met vrienden

Hoe vaak vier je het avondmaal?

Hieronder lees je hoe de Here Jezus het deed
 ♥    ♥  

Matheus 26:26-29
En terwijl zij aten, nam Jezus een brood, sprak de zegen uit, brak het en gaf het aan zijn discipelen en zei: Neemt, eet, dit is mijn lichaam. En Hij nam een beker, sprak de dankzegging uit en gaf hun die en zei: Drinkt allen daaruit. Want dit is het bloed van mijn verbond, dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden. Doch Ik zeg u, Ik zal van nu aan voorzeker niet meer van deze vrucht van de wijnstok drinken, tot op die dag, dat Ik haar met u nieuw zal drinken in het Koninkrijk mijns Vaders.
 ♥    ♥  

I Cor.11:23-26
Want zelf heb ik bij overlevering van de Here ontvangen, wat ik u weder overgegeven heb, dat de Here Jezus in de nacht, waarin Hij werd overgeleverd, een brood nam, de dankzegging uitsprak, het brak en zei: Dit is mijn lichaam voor u, doet dit tot mijn gedachtenis. Evenzo ook de beker, nadat de maaltijd afgelopen was, en Hij zei: Deze beker is het nieuwe verbond in mijn bloed, doet dit, zo dikwijls gij die drinkt, tot mijn gedachtenis. Want zo dikwijls gij dit brood eet en de beker drinkt, verkondigt gij de dood des Heren, totdat Hij komt.
 ♥    ♥  

Hij zal het met ons vieren als Hij terugkomt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten