zaterdag 21 augustus 2021

Herinnering herinneren

Mijn creatieve verwerking van Spreuken 10
Mijn herinnering aan "n fietsroute door deze plaatsen
ΔoooΔ

Ik heb een tijd gehad waarbij ik veel fietste tussen deze plaatsen en regelmatig op de Posbank kwam.
Nu herhaalt deze geschiedenis zich, en geniet ik van deze fietstochten en de Posbank, die nu in volle bloei is.
ΔoooΔ

Hoe zou jij herinnerd willen worden?
Spreuken is zo heel duidelijk....
Over de rechtvaardige
Ken jij iemand in je nabije omgeving 
die voor jou daarin een voorbeeld is?
ΔoooΔ

In Spreuken 10:7 staat
De herinnering aan een rechtvaardige strekt tot zegen
ΔoooΔ
Wie onberispelijk leeft, gaat een veilige weg
Een verstandig mens spreekt wijze woorden
De uitspraken van een rechtvaardige 
zijn een bron van leven

ΔoooΔ

Hoe ben jij tot zegen?
Hoe zijn jouw uitspraken?
Wat spreek jij?
ΔoooΔ

In Spreuken 11:10-11 staat
Als het rechtvaardigen goed gaat, 
is heel de stad verheugd...
Door de zegen van oprechte mensen 
komt een stad tot bloei
ΔoooΔ

Even terug naar mijn tekening:
Zo mooi om een lichtdrager te zijn
Overal waar ik ga en sta, breng ik dit Licht
ΔoooΔ
Zo mooi om Gods woorden uit te spreken,
overal waar je gaat
De zegen brengen en verkondigen!
ΔoooΔ
Zo mooi om vreugde over te brengen
Als rechtvaardige het goede
de zegen van God brengen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten