maandag 16 augustus 2021

Hart van Wijsheid

Mijn creatieve verwerking van Spreuken 8:12-21
Een hart met wijsheid

Ik, Wijsheid, Ik woon bij Beraad,
door overpeinzing vind ik kennis.
Wie ontzag heeft voor de HEER 
haat het kwaad.
Ik verafschuw trots en hoogmoed,
leugens en het kwaad.

Bij mij vind je beraad en overleg,
Ik heb inzicht, Ik heb kracht.

Door mij regeren koningen,
bepalen heersers wat rechtvaardig is.
Vorsten heersen dankzij mij,
ik laat leiders rechtvaardig regeren.

Wie mij liefheeft, heb ik ook lief,
wie mij zoekt, zal mij vinden.
Rijkdom en eer zijn mijn bezit,
duurzame weelde en gerechtigheid.

Wat ik je geef is kostbaarder 
dan het zuiverste goud,
ik bied iets dat meer is 
dan het fijnste zilver.

Ik ga de weg van de rechtvaardigheid,
ik volg de paden van het recht
om rijk te maken wie mij liefheeft,
om zijn schatkamers te vullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten