maandag 30 augustus 2021

De gelijkenis & de weduwe

Deze dames heb ik geschilderd als 
opdracht in de schilderlessen

Zoals ik schreef in  mijn vorige blog:
Het is en blijft gaan om 
omzien naar de zwakke, de wees en de weduwe.
God maakt dat heel duidelijk in het Woord! 
Het is en blijft gaan over eerlijkheid!

Ze passen bij het verhaal uit Lukas 18:1-8
Jezus sprak een gelijkenis tot hen met het oog daarop, dat zij altijd moesten bidden en niet verslappen. 

Hij zei: Er was in een stad een rechter, 
die zich om God niet bekommerde en 
zich aan geen mens stoorde.
 
En er was een weduwe in die stad, 
die telkens tot hem kwam en zei: 
Verschaf mij recht tegenover mijn tegenpartij. 

En een tijdlang wilde hij niet, maar 
daarna sprak hij bij zichzelf: 
Al bekommer ik mij niet om God en 
al stoor ik mij aan geen mens, toch zal ik, 
omdat deze weduwe het mij moeilijk maakt, 
haar recht verschaffen; 
anders komt zij mij ten slotte 
nog in het gezicht slaan.

En de Here zei: 
Hoort, wat de onrechtvaardige rechter zegt. 
Zal God dan zijn uitverkorenen geen recht verschaffen, die dag en nacht tot Hem roepen, en 
laat Hij hen wachten? 
Ik zeg u, dat Hij hun spoedig recht zal verschaffen. 

Doch, als de Zoon des mensen komt, 
zal Hij dan het geloof vinden op aarde?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten