vrijdag 23 april 2021

Psalm Proclamation Prayer Poem 91

Ik wordt er zo bij bepaald dat de wereld in nood is
Ik wordt zo geraakt als je broer in India chat,
Een noodkreet geeft: Bid voor mijn land

##########

Ik lees deze psalm en bid deze uit

##########

Mij zal niets overkomen.
‘k Open mijn ogen en zie…
U bent mijn toevlucht, HEER.
Ik mag wonen bij de Allerhoogste,
‘t Kwaad zal mij niet bereiken,
Geen plaag mijn tent ooit treffen.
U vertrouwt mij toe aan Uw engelen,
Zij waken over mij waar ik ook ga.
Hun handen zullen mij dragen,
Mijn voet zal ik niet stoten aan een steen.

Leeuw en adder zal ik vertrappen,
Roofdier en slang vermorzelen.
U zal bevrijden wie U liefheeft
Beschermen wie met Uw naam vertrouwd is.
Roep ik U aan, U geeft antwoord
In mijn nood zal U bij mij zijn…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten