maandag 10 oktober 2022

De haan kraait

Mijn Bijbeljournal van Johannes 18
De haan kraait: Wordt wakker!!!
πŸ’—
Het zal je maar gebeuren...
Als je van iemand houdt, wil je echt 
van alles voor die persoon doen uit liefde
En dan komt er een moment
Als het even tegen zit
Als er gevaar dreigt
Dat die persoon je niet meer kent
om zichzelf te redden
πŸ’—
Jezus waarschuwt Petrus in Johannes 13
Ik zeg u, de haan zal niet kraaien, 
eer gij Mij driemaal verloochend hebt.
πŸ’—
Johannes 18
Petrus kwam met een andere leerling achter Jezus aan Petrus bleef buiten bij de poort staan
Een meisje sprak Petrus aan: 
"Ben jij soms ook een leerling van die man?" 
"Nee, ik niet," zei hij
   
Petrus stond zich intussen nog steeds te warmen. 
"Ben jij soms ook een leerling van Hem?" vroegen ze. 
"Nee," ontkende Petrus, "ik niet."
    
Een van de knechten van de hogepriester, 
een familielid van de man van 
wie Petrus het oor had afgeslagen, zei: 
"Maar ik heb toch gezien dat je 
in die tuin bij Hem was?" 
Petrus ontkende, en meteen kraaide er een haan.
πŸ’—
"Wat heb ik gedaan?"
Wat zal dit diep van binnen 
een diepe pijn hebben geven
Je beste vriend verraden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten