zondag 2 oktober 2022

Het huis van de Vader

Mijn Bijbeljournal van Johannes 14
Ik heb een huis getekend
De weg naar het kruis
Een wereld die God liefheeft
De Heilige Geest als duif 
 
Uit Johannes 14
Wees niet ongerust, maar vertrouw op God en op Mij. 
In het huis van mijn Vader zijn veel kamers; 
zou Ik anders gezegd hebben dat 
Ik een plaats voor jullie gereed zal maken? 
Wanneer Ik een plaats voor jullie gereedgemaakt heb, 
kom Ik terug. Dan zal Ik jullie met me meenemen, en 
dan zullen jullie zijn waar Ik ben. 
Jullie kennen de weg naar waar Ik heen ga.
 
Jezus zei: Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door Mij. 
Als jullie Mij kennen zullen jullie ook 
Mijn Vader kennen.....
 
Als je Mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden. 
Dan zal Ik de Vader vragen jullie een 
andere pleitbezorger te geven, 
die altijd bij je zal zijn: 
de Geest van de waarheid. 
De wereld kan Hem niet ontvangen, want 
ze ziet Hem niet en kent Hem niet. 
Jullie kennen Hem wel, want 
Hij blijft bij jullie en zal in jullie zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten