dinsdag 4 oktober 2022

Zijn hand dichtbij

Mijn Bijbeljournal van Johannes 15
De vruchten van het snoeien
Een druiventros aan de rank
Als God snoeit, is ZIJN HAND heel DICHTBIJ...
SNOEIEN = BLOEIEN
Uit Johannes 15
De wijnstok en de ranken
"Ik ben de ware wijnstok en 
Mijn Vader is de wijnbouwer. 
Iedere rank aan Mij die 
geen vrucht draagt snijdt Hij weg, en 
iedere rank die wel vrucht draagt 
snoeit Hij bij, opdat hij meer vruchten voortbrengt. 
Jullie zijn al rein door alles wat 
Ik tegen jullie gezegd heb. 
Blijf in Mij, dan blijf Ik in jullie. 
Een rank die niet aan de wijnstok blijft, 
kan uit zichzelf geen vrucht dragen. 
Zo kunnen jullie geen vrucht dragen als 
jullie niet in Mij blijven. 
Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. 
Als iemand in Mij blijft en Ik in hem,
 zal hij veel vruchten voortbrengen. 
Zonder Mij kun je niets doen. 
Wie niet in Mij blijft is als een wijnrank 
die weggegooid wordt en verdort; 
hij wordt met andere ranken verzameld, 
in het vuur gegooid en verbrand. 
Als jullie in Mij blijven en mijn woorden in jullie, 
kun je vragen wat je wilt en het zal gebeuren. 
De grootheid van mijn Vader zal zichtbaar worden 
wanneer jullie veel vruchten voortbrengen en 
Mijn leerlingen zijn.

1 opmerking: