vrijdag 15 januari 2021

Psalm 11 door met creativiteit

Vandaag kwam ik zomaar, (Ik geloof dat God erin was) op een getuigenis van Joni Eareckson Tada. Ik weet niet of je wel eens van haar hebt gehoord. Ik weet wel dat zij in mijn jeugd een grote impact heeft gehad, door haar getuigenis.

Zo ook vandaag, als ik haar getuigenis hoor: 

Zo voelt het om te schuilen bij God

KLIK HIER om op haar getuigenis op Youtube te komen. 
"We dienen een soevereine God. Half december testte Joni Eareckson Tada, oprichter en CEO van Joni and Friends, positief op COVID-19. Als verlamde van meer dan 50 jaar hebben Joni's handicap en chronische pijn haar geleerd hoe ze zelfs dit kruis moet dragen. "
J.D.Watson vertelde: Door het lijden en de moeite heen kun je de rust vinden bij Hem. Het kruis dat je draagt begint zichzelf dan a.h.w. als een kroon te weven…
Psalm 11 voor mij
Bij de Here schuil ik.
De Here woont in zijn heilig paleis,
de Here heeft in de hemel zijn troon;
zijn ogen slaan gade…
De Here toetst de rechtvaardige en de goddeloze
Want de Here is rechtvaardig
en Hij heeft gerechtigheid lief;
de oprechten zullen zijn aangezicht aanschouwen!

Biografie Joni: In haar tienerjaren deed ze veel aan paardrijden, wandelen, tennis en zwemmen. Op 30 juli 1967 nam ze een duik in de Chesapeake Bay, waarbij ze echter niet doorhad dat ze in een ondiep gedeelte sprong. Als gevolg hiervan liep ze een fractuur op tussen de vierde en vijfde halswervel, ze raakte verlamd vanaf haar nek. Ze raakte volkomen afhankelijk en zit in een rolstoel.
Meer lezen: KLIK HIER!

1 opmerking:

  1. Reactie van Jenni op FB:
    Ja, ik volg Joni ook op facebook.
    Inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen