zondag 10 januari 2021

Psalm 6 door met creativiteit

Vandaag gaan we verder met de psalmen
Na een heftige week van veel moeite en tegenslag, 
kan ik weer wat meer wandelen.
Even weer naar buiten
Zoals "mij" Psalm 1 schrijft:
Welzalig de vrouw, die wandelt
op de weg van de Heer
Zij overpeinst de psalmen...
Gelezen deze week.

Dus ben ik op pad gegaan en
tijdens mijn wandeling genoten van de natuur 
De Schepper daarvan aanbeden
Onderweg gebeden 
Er is niets nieuws onder de zon

David kende moeite
Psalm 6 schrijft: 
Hij is moe, ten einde raad, 
doodsbang en vol vrees, maar
 hij heeft wel humor. 
Lees maar... 
Een donkere psalm
Soms leef je in een duistere, moeilijke tijd.
David laat zien hoe hij daar mee omgaat.
Hij zoekt zijn hulp bij God.
Makkelijk?
Nee! Tranen, verdriet, benauwdheid....

Morgen ga ik weer verder met de psalmen...

2 opmerkingen:

  1. Reactie van Lisa op FB:
    Mooi Yvonne ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie van Jenni op FB:
    Mooi hoe je vasthoud aan Gods woord, ondanks omstandigheden 🙏💚

    BeantwoordenVerwijderen