zaterdag 16 januari 2021

Psalm 12 door met creativiteit

 

Een Bijbeljournal van Psalm 10-12

De onderdrukking wordt door David zo goed benoemd. 
Alles zo herkenbaar voor vandaag. 
Wat het allermooiste is, is 
hoe David het uitroept naar God. 
Ook dat geldt voor heden ten dage.

De psalmen 10-12 wijd ik toe aan de vervolgde kerk. 
Het licht verwoord ik met het Heilige van God, 
Hij troont in de hemel.  
Zijn licht stralend…. 
Zijn schaduw over het land. 
Zo is Hij een schuilplaats. 
Hij weet van de situatie….
Een strijd- & loflied voor de Heer: 
Glorie aan God Lof zij de Heer, 
Hem komt toe alle eer. 
Hij's het Lam dat regeert tot in eeuwigheid.  
Zijn woord is macht, heeft ons vrijheid gebracht.
Wij aanbidden, Wij knielen voor Jezus. 
Groot is zijn troon, eeuwig zijn kroon. 

Overwinnaar zal Hij zijn,  over zonde, dood en pijn.
Heel het rijk der duisternis, 
Weet wie Jezus Christus is: 
Hij is de hoogste Heer!
KLIK HIER om mee te zingen:
Psalm 12 voor mij
Help toch, Here, want er zijn geen vromen meer;
ja, de getrouwen zijn schaars onder de mensenkinderen.
Zij spreken valsheid tegen elkander 
zij spreken dubbelhartig, met gladde lippen.

Om de onderdrukking der ellendigen, het zuchten der armen,
maak Ik Mij thans op, zegt de Here;
Ik stel in veiligheid wie daarnaar smacht.
De woorden des Heren zijn zuivere woorden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten