zondag 24 januari 2021

Psalm 18 door met creativiteit (2)

Mijn Psalm 18 

Een heel nieuw beeld van God. 
Ik heb Hem nog nooit zo gezien. 
Zo vertoornd. 
Hij komt naar beneden op een donkere wolk.  
Hij bedekt Zichzelf met duisternis
Hij komt écht voor je op! 
Hij trok mij op... uit de storm...
Ik heb diverse vertalingen gelezen. 
De “Good News” vertaling kwam er 
voor mij het beste uit qua uitleg en 
toont de toorn van God heel duidelijk. 

Vertaald uit de "Good News" 
Van het Engels naar 't Nederlands

Toen beefde en beefde de aarde; 
de fundamenten van de bergen 
beefden en trilden, 
omdat God boos was. 
Rook stroomde uit zijn neusgaten, 
een verterende vlam en 
brandende kolen uit zijn mond. 
Hij scheurde de lucht open en 
kwam naar beneden met 
een donkere wolk onder zijn voeten.
Hij reisde op de vleugels van de wind. 
Hij bedekte zichzelf met duisternis; 
dikke wolken, vol water, omringden hem. 
Hagelstenen en vuurflitsen 
kwam van de bliksem voor Hem en 
brak door de donkere wolken. 
Toen donderde de Heer uit de hemel; en 
de stem van de Allerhoogste werd gehoord.
Hij schoot Zijn pijlen en 
verstrooide zijn vijanden; 
met bliksemflitsen stuurde hij ze op de vlucht. 
De bodem van de oceaan werd blootgelegd.
De Heer reikte van boven naar beneden en 
greep me vast; 
Hij trok me uit de diepe wateren. 
Hij heeft me gered van mijn machtige vijanden.

5 opmerkingen:

  1. Reactie van Jenni op FB:
    Wauw, knap uitgetekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie van Mirjam op FB:
    sowww...
    heel mooi idd...
    God komt voor ons op. Laat ons niet alleen.
    Heeft haat voor zijn vijanden, omdat Hij ons zo lief heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reactie van Marijke op FB:
    Mooi! Amen💖

    BeantwoordenVerwijderen