dinsdag 2 februari 2021

Psalm 26 door met creativiteit

Mijn uitwerking van Psalm 25 & 26 

Het hart verwijst naar 
Zuiver en verlangend 
Psalm 26 Vers 3 
Uw liefde staat mij voor ogen en 
ik bewandel de weg van uw waarheid.

*********

De kandelaar is voor mij 

de verwoording naar het huis van de Heer  
Psalm 26 Vers 8 
HEER, het huis waar u woont heb ik lief, 
de plaats waar uw glorie verblijft.

*********

Leer mij Uw pad kennen 

De paden te bewandelen.
Dit is het pad in de Hoge venen, Ardennen.
Het is heel duidelijk waar je moet lopen,
als je het pad verlaat verzand je in de blubber. 
Psalm 25 vers -5 
Maak mij, HEER, met uw wegen vertrouwd, 
leer mij uw paden te gaan. 
Wijs mij de weg van Uw waarheid en 
onderricht mij, want u bent de God die mij redt, 
op u blijf ik hopen, elke dag weer.

*********

De paraplu is de bescherming.

Ik heb de  kleuren gebruikt van de regenboog
Gods trouw. 
Psalm 25 vers 10, 20 
Liefde en trouw zijn de weg van de HEER. 
Ik schuil bij u!

*********

De jas is een klein beetje transparant. 

Laat hart en nieren zien. 
De nieren zijn net voeten...
Psalm 26:2  
Doorgrond mij, HEER, en ken mij,
peil mijn hart en mijn nieren... 

*********

Het oog dat Jezus ziet. 

Psalm 25 vers 15 Ik houd mijn oog gericht op de HEER.

1 opmerking: