woensdag 1 september 2021

Vrees voor God

Mijn creatie van Spreuken 1

Ik ben opnieuw begonnen in een Facebook groep 
om dieper in de Spreuken te duiken. 
We gaan met elkaar Creatief de Bijbel door. 
Elke dag deze maand een spreuk….

Het eerste wat mij diep raakt en 
opvalt is dit vers, en 
daar ga ik maar eens dieper op in.

Spreuken 1:7 
De vreze des Heren is het begin van wijsheid (GN) 

Bij vrezen  is vaak de eerste gedachte van angst en bang zijn. De vreze des Heren roept angst op bij velen. Er wordt aan God gedacht alsof  Hij boos zou zijn en wij bang voor Hem zouden moeten zijn. Gelukkig is mijn ervaring anders. 

Hoe dan?  
God is echt een God van liefde. De vreze des Heren is een diep ontzag en eerbied voor een Almachtige God, die de hemel en aarde gemaakt heeft. Er is niemand als Hij. Zijn genade is zo groot en Zijn geduld oneindig. Ik kan mij daarin echt verheugen en ben ontzettend dankbaar.

Heb je er wel eens over nagedacht?
Ik zie door de jaren heen, als ik terug kijk, dat God er altijd is en voorziet. Hij beschermt. Ik kan veel over Hem vertellen. Ik heb geleerd dat wat Hij zegt echt waar is. Daarom is Zijn Woord, de Bijbel voor mij HET BOEK! Daar vindt ik mijn antwoorden en met Hem maak ik mijn besluiten. En nee, ik ben daar nooit in teleurgesteld.

Nog meer uit het Woord over de vreze:
Spreuken 9: 10
De vreze des HEREN is het begin der wijsheid en het kennen van de Hoog heilige is verstand.

Psalm 25:12 
Wie is de man die de Here vreest? Hij onderwijst hem aangaande de weg die hij moet kiezen.

Psalm 25:14 
De HEER is een vriend van wie hem vrezen, Hij maakt hen vertrouwd met zijn verbond. (NBV)

Spreuken 10:27  
De vreze des Heren vermeerdert de dagen. Maar de jaren der goddelozen worden verkort.

Spreuken 14:26  
In de vreze des Heren ligt sterke gerustheid.

Spreuken 19:23 
Ontzag voor de HEER beschermt je leven, je kunt rustig gaan slapen, er overkomt je niets. (NBV)

Nog meer info: KLIK HIER!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten