vrijdag 10 december 2021

Met Jezus in Christus

Galaten 2
Met Jezus gekruisigd
In Christus leef ik!
*********

Paulus vertelt:
In besloten kring legde ik de belangrijkste broeders het evangelie voor dat ik aan de heidenen verkondig
*********
Er warren spionnen, die
slaven van ons wilden maken
*********
Toen ze inzagen dat mij de verkondiging 
onder de heidenen was toevertrouwd, zoals aan 
Petrus de verkondiging onder de besnedenen 
*********
Onze enige verplichting was dat we 
de armen ondersteunden, en 
dat is ook precies waarvoor ik mij heb ingezet.
*********
Kefas gedrag was verwerpelijk
Hij at altijd met de heidenen, maar 
toen er afgezanten van Jakobus kwamen, 
trok hij zich terug en at hij apart, 
uit angst voor de voorstanders van de besnijdenis. 
De andere Joden deden met hem mee, en 
zelfs Barnabas liet zich meeslepen door hun 
huichelarij. 
*********
Paulus confronteerde hen in het openbaar
*********
Wij zijn tot geloof 
in Christus Jezus gekomen om daardoor, en 
niet door de wet, 
rechtvaardig te worden, 
want niemand wordt rechtvaardig 
door de wet na te leven
*********
Wijzelf zijn ook zondaars 
*********
Want ik ben gestorven door de wet en 
leef niet langer voor de wet, 
maar voor God. 
*********
Met Christus ben ik gekruisigd: 
ikzelf leef niet meer, maar 
Christus leeft in mij. 
Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof 
in de Zoon van God, die 
mij heeft liefgehad en zich 
voor mij heeft prijsgegeven. 

4 opmerkingen:

  1. Mooi.
    In Christus gekruisigd en leef niet meer in mezelf maar Christus leeft in mij.
    Dat is waar ik achter staat en weet. We hebben Christus aanvaard als onze redder en beschermer. Hij heeft onze zonden op zich genomen en meegenomen door de dood heen. Zo mogen wij onze zonde, pijn, angst, ziekten aan Hem geven zoals in het oude testament men zijn zonde op een lam legde dat geslacht zou worden om onze zonde. Christus is dat beeld van dat lam. En dat heeft Hij uit liefde voor ons gedaan. Nu leeft Christus in ons hart. En hebben wij een diepe band met Hem en de Vader. We zijn door Christus zoons en dochters van de hoogste Vader, broers en zussen van elkaar door Christus heen. En dat mogen we laten zien aan iedereen om ons heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, je toevoeging, Robert
    Wat een Genade!
    Zegengroet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woow super gaaf, met wortels eraan❤️
    Diepe geworteld, hallelujah!
    Reactie van Lisa op Fb

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amen wauw šŸ¤© love it šŸ„°
    Reactie van Nanina-Agape Bozjenna Pinas

    BeantwoordenVerwijderen