donderdag 24 februari 2022

Op de wachttoren

Mijn Bijbeljournal van Habakuk 2
Hij staat op de wachttoren
Krijgt een visioen

Habakuk 2 schrijft
Ik ga staan op mijn wachttoren,
betrek mijn post op het bolwerk,
kijk uit om te zien wat de HEER mij zal zeggen,
wat Hij mij antwoordt op mijn verwijt.

Dit was het antwoord van de HEER.
Schrijf dit visioen op, grif het duidelijk in platen,
zodat het in een oogopslag te lezen is.

Het visioen wacht tot zijn tijd gekomen is,
het getuigt ervan, het liegt niet.
Ook al is het nog niet vervuld,
wacht maar, het komt zeker,
het zal niet uitblijven.
&
Maar zoals de zee vol water is,
zo zal de aarde vol zijn
van kennis van de majesteit van de HEER.
👑
De HEER troont in zijn heilig paleis.
Aarde, wees stil voor Hem! 

Het is een heftig woord!!!
🪒🛠🗽🪓
Wat heb je aan een godenbeeld,
gebeeldhouwd door zijn maker?
Aan een gegoten beeld dat leugens verkondigt?
%
Wie vertrouwt zich nu toe aan 
wat hij zelf heeft gemaakt?
Wat hij maakt, zijn stomme afgoden!
Wee hem die tegen een stuk hout zegt: 
“Word wakker!”
tegen een stomme steen: “Sta op!”’
🗽
Zal dat beeld iets verkondigen?
Het is wel gevat in goud en zilver,
maar er zit geen leven in.

Er staat nog meer geschreven
Pak de Bijbel erbij en lees het maar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten