dinsdag 22 februari 2022

Worstelen

Ik ben mijn journal in Habakuk begonnen
ik zie bij deze profeet de worsteling
Hij gaat het gesprek met God aan in eerbied. 
Dat is wat hem siert. 
 
De eerbied voor God
De vragen naar God
Het wachten op antwoord

De 
Worstel met God
Wandel met God 
Wacht op God
In de Bijbel zijn meer personen die met God worstelen

Denk aan Jacob
Ik laat U niet gaan, tenzij U mij zegent 
Jacob noemde die plaats Pniël,
ik heb oog in oog gestaan met God en 
toch is mijn leven gered.
 
Denk aan Jona
Hij worstelde met Gods genade
 
Denk aan Abraham
Hij wilde weten of God zich wel 
aan Zijn woord en 
belofte zou houden
 
Denk aan Mozes
Hij gaat de discussie aan
"Als U niet zelf meegaat, 
laat ons dan niet verder trekken."
 
Denk aan Jozef
Hij droomde en er gebeurde van alles
 
Denk aan de discipelen
De gesprekken en vragen
met de Here Jezus
 
Denk aan de Here Jezus in Getsemane
ABBA, Vader, als het mogelijk is 
laat deze drinkbeker aan Mij voorbijgaan. 
Maar niet zoals IK het wil, maar zoals U wilt

  & 

Het is net alsof gezegd wordt
Ik kan niet zonder U
 
Het is blijven staan op Gods beloften
 
Het is als wandelen met God
 
Het is wachten op God

Worstelen =
Olympische vechtsport 
Sport -  Wedstrijdsport / Krachtsport
Strijden / Kampen
Vechten / Stoeien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten