maandag 21 februari 2022

Stem van de Heer

Ik hoor
luister naar
 de stem van de Heer en
Versta
^^^^^^^
Mijn kleurtekening
Een woord uit Exodus 
Het sprak mij enorm aan
🐟🦈🐟
Het volk heeft net de tocht 
door de Rietzee gemaakt
Ze trokken verder....

Uit Exodus 15
Van de Rietzee ging Israël 
in opdracht van Mozes weer verder, 
de woestijn van Sur in. 
🌫
Drie dagen trokken ze door de woestijn 
zonder water te vinden. 
Toen kwamen ze in Mara. 
🌫
Het water van Mara konden ze echter niet drinken, 
zo bitter was het; 
vandaar ook dat die plaats Mara heet. 
🌫
Het volk begon zich bij Mozes te beklagen. 
‘Wat moeten we drinken?’ 
🌫
Mozes riep de HEER aan, en de HEER 
wees hem op een stuk hout. 
Toen hij dat in het water gooide, werd het zoet.
V
Daar in de woestijn 
gaf de HEER hun wetten en regels, en 
daar stelde Hij hen op de proef. 
📜
Hij zei: "Als jullie de woorden van de HEER, 
jullie God, ter harte nemen, 
als jullie doen wat goed is in zijn ogen en 
al zijn geboden en wetten gehoorzamen, 
zal Ik jullie met geen van de kwalen treffen 
waarmee Ik Egypte heb gestraft. 
Ik, de HEER, ben het die jullie geneest."

Het is een basiswoord van genezing
Ik BEN de Heer, jullie Heelmeester. 
^^^^^^^
Om te luisteren heb je 2 oren nodig. 
Het kan niet dat er 
1 voor de Heer is en 
1 voor de ander. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten