maandag 17 mei 2021

Psalm 109 door met creativiteit (2)

 

Mijn Psalm uittreksel in gedicht 

Vijandig en bedrieglijk is de mond
Van hen die mij beschuldigen,
Hun tong spreekt niets dan leugens…

Ik bid voor hen, maar …
Mijn liefde roept vijandschap op
Woorden van haat zijn de dank voor mijn liefde

Ik ben verzwakt en arm
Gewond in het diepst van mijn hart 
Zonder reden bestrijden ze mij

Ik verdwijn als een schaduw die lengt
Als een sprinkhaan die wordt afgeschud;
Mijn knieën zijn slap van het vasten & bidden

Maar U, HEER, mijn God,
Doe voor mij wat tot eer van Uw naam is:
Bevrijd mij, U bent goed en trouw

Komt van hen de vloek 
Van U verwacht ik zegen
Dat zullen zij weten dat het Uw hand is

De HEER zal ik prijzen met luide stem
Hem loven te midden van velen
Hij staat de armen terzijde

Dat de vloek die hij liefhad hem treft,
de zegen die hij een ander misgunde
hem nooit ten deel zal vallen.

Dat de vloek die hij liefhad hem treft
Dat de vloek hem als een mantel omhult
Dat de vloek als het kleed is dat hij draagt

Hun zonde en schuld staan de HEER steeds voor ogen 
De zonde en schuld, die Jezus droeg aan het kruis
Belijd de zonde en schuld en aanvaard wat Hij droeg

Jezus stierf en riep: Het is volbracht!
Jezus zegt: Ik ben de Enige weg tot de Vader
Jezus zegt: Kom tot Mij, Ik geef je rust

Geen opmerkingen:

Een reactie posten