maandag 31 mei 2021

Psalm 119 94-112 door met creativiteit (4)

Mijn creatieve verwerking van Psalm 119 94-112 
Gods Woord als lamp voor mijn voet 
Een licht op mijn pad
Ik op het pad vol harten, de weg van de Liefde
De honingraat in de achtergrond

 

Mijn Psalm 119 94-112 & een persoonlijke ervaring
Hoe lief heb ik uw wet,
heel de dag is hij in mijn gedachten 
Door Gods Woord te lezen, te bestuderen, 
het te proclameren en uit te bidden
Is Hij de hele dag in mijn gedachten

 ♥    ♥  

Hoe zoet zijn uw woorden voor mijn gehemelte,
zoeter dan honing voor mijn mond. 
Gods Woord is goed tot je te nemen
Er zijn genoeg eenvoudige vertalingen
die het makkelijk te begrijpen maakt.

 ♥    ♥  

Uw woord is een lamp voor mijn voet,
een licht op mijn pad. 
Gods Woord is voor mij altijd een leidraad geweest
Ik vond er mijn antwoorden in
voor elke situatie
Al is het soms zoeken geweest
Het mooie is dat ik Gods stem 
meer leer te verstaan
Hij spreekt in mijn hart
en dat is altijd raak en waar!

 ♥    ♥  

Uw richtlijnen zijn mijn eeuwig bezit,
ze zijn de vreugde van mijn hart.
Met hart en ziel ben ik bereid
uw wetten uit te voeren,
eeuwig, tot het einde toe.
Gods Woord is voor mij de enige waarheid
mijn enige bezit van eeuwigheidswaarde
Het geeft mij diepe vreugde 
Ik zal Zijn Woord bewaren tot het einde...

2 opmerkingen:

  1. Mooi he Yvonne, om die psalm zo in stukjes tot je door te laten dringen, zoveel wijsheid en waarheid staat er in! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, zoveel wijsheid en waarheid. Zo mooi om zo diep Het Woord in te gaan. Dank je!

      Verwijderen