zaterdag 29 mei 2021

Psalm 119 23-57 door met creativiteit (2)

Mijn creatieve verwerking van Psalm 119 23-57 
De harten aan de zijkant staan voor de liefde voor het Woord, waar geen eind aan is...
Een oude schrift in vroegere tijd
Ik heb het bewust zo gelaten en niet ingevuld.
Wat er staat is meer dan voldoende en 
kun je hieronder een stukje lezen

       

Mijn Psalm 119 23-57 & mijn persoonlijke ervaring
Uw richtlijnen verheugen mij,
ze geven mij goede raad.

Zijn Woord is een richtlijn voor mijn leven.
Er was in mijn tienertijd geen internet
Tot midden in de nacht ploos ik Gods Woord uit
voor antwoorden in bepaalde situaties.

       

Leer mij de weg van Uw regels begrijpen,
en ik zal Uw wonderen overdenken

Als ik het Woord lees, is dat mijn gebed
Mijn verwondering is hierin:
Door de Heilige Geest brengt 
Hij het Woorden terug 
in situaties als je jet nodig hebt.

       

Ik heb de betrouwbare weg gekozen,
met Uw voorschriften voor ogen.
Ik druk Uw richtlijnen aan mijn hart

Met mijn keus om Jezus te volgen
was er zo'n liefde voor Hem en het Woord
Hij is de weg daarin voor elke stap
Elke richting die ik ging is Zijn leiding geweest
ook al begreep ik het niet op dat moment

       

Wijs mij, HEER, de weg van Uw wetten,
dan volg ik die tot het einde toe.

Elke dag vraag ik Hem mij te leiden

       

Neem de waarheid nooit weg uit mijn mond

Dit is echt mijn gebed
Laat mij Uw Woord van waarheid spreken
Proclameren en uitbidden
Over elke situatie

       

Ik zal mij houden aan uw wet,
voor eeuwig en altijd.

       

Ik verheug mij in uw geboden,
ik heb ze lief.
Ik reikhals naar uw geboden,
ik heb ze lief.
Uw wetten blijf ik overdenken.

Zo staat het in de Psalm
Zo zeg ik 't met de psalmist!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten