maandag 24 mei 2021

Psalm 116 door met creativiteit (2)

Mijn creatieve verwerking van Psalm 116
Een harten regen 
Een keten van liefde - harten
De beker van bevrijding wordt aangereikt

           

"Mijn geloften aan de HEER inlossen" 
Dit wordt 2 x genoemd 
Interessant om daar eens dieper naar te kijken.
Wordt vervolgd....

    

Het raakt mij dat Hij als Dienaar mij de beker reikt.
De beker van verlossing en bevrijding.
Ik ben vrijgekocht door het bloed van Jezus.
't Is enkel en alleen genade.
Het enige wat ik mag doen is Hem aanroepen,
Hem aannemen als mijn Verlosser.

Het is Zijn trouw.
Hij blijft trouw
Zijn beloften blijven staan.
Hij houdt Zich aan elke belofte

           

Mijn Psalm 116 

De HEER heb ik lief, 
Hij hoort mijn stem, mijn smeken,
Hij luistert naar mij,
Ik roep hem aan, mijn leven lang

De HEER is genadig en rechtvaardig,
Mijn God is een God van ontferming,
De HEER beschermt de eenvoudigen

Ik mag wandelen in het land van de levenden
onder het oog van de HEER.

Ik zal de beker van bevrijding heffen,
de naam aanroepen van de HEER
en mijn geloften aan de HEER inlossen
in het bijzijn van heel zijn volk

HEER, ik ben uw dienaar,
U wil ik een dankoffer brengen.
Ik zal de naam aanroepen van de HEER
en mijn geloften aan de HEER inlossen
in het bijzijn van heel zijn volk.

2 opmerkingen: