donderdag 23 september 2021

Bij de boom leven

Heerlijk vertoeven in de natuur, 
met uitzicht op de bergen. 
 Ik richt mij op de Creator, 
'k ga bij Hem zitten, 
en kom tot rust.

Ik zoek het bij Hem alleen,
dicht bij de bron,
Aan het water,
de levensrivier.
en kom tot rust.

Ik lees het Woord
Ik luister naar Zijn stem
Zijn woorden  spreken tot mij
Zijn stem fluistert,
en ik kom tot rust.

Zijn woorden zijn leven,
De boom des levens,
De boom aan het water 
'k kom in bloei
en 'k kom tot rust.

Een boom groeit,
blijft fris en groen
geeft zijn vrucht
verspreidt een geur
in de rust...

Zomaar een gedicht dat spontaan ontstaat n.a.v. 
het schilderij en het Woord & uit Spreuken 18
Een echte vriend is meer waard dan een broer.
Dit schilderwerk is geschilderd 
op het podium tijdens een dienst

Uit Psalm 1:1-3 
Gelukkig de mens
die niet meegaat met wie kwaad doen,
die de weg van zondaars niet betreedt,
bij spotters niet aan tafel zit,
 maar vreugde vindt in de wet van de HEER
en zich verdiept in zijn wet, 
dag en nacht.

 Hij zal zijn als een boom,
geplant aan stromend water.
Op tijd draagt hij vrucht,
zijn bladeren verdorren niet.
Alles wat hij doet komt tot bloei.
NBV

Geen opmerkingen:

Een reactie posten