vrijdag 10 september 2021

'n Levensboom planten

Mijn creatieve verwerking van Spreuken 11-12
De boom van leven vol bloei
Geworteld op stomend water
Alles fris en groen
De mens dankbaar, vol vreugde
Spreuken 11-12: (NBV)
Een rechtvaardig mens plant een levensboom,
wie wijs is, neemt veel mensen voor zich in.
Een goed mens geniet de gunst van de HEER
De rechtvaardigen staan onwrikbaar geworteld
Het huis van de rechtvaardigen houdt stand 

Spreuken 11;30 (NBG)
De vrucht des rechtvaardigen is 
een boom des levens,
en wie wijs is, wint harten

Hoe plant ik een levensboom?
Hoe neem ik mensen mee?
Hoe win ik harten?

Ik zal de grote daden van de Heer verkondigen
Ik zal vertellen van de wonderen van God
Ik zal getuigen wat Jezus heeft gedaan!

Ik heb al eerder geschreven over
de levensboom bij Spreuken 3.
Heb jij er wel eens over nagedacht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten