dinsdag 14 september 2021

De mond, tong & lippen

Spreuken 10
De mond des rechtvaardigen is een bron van leven
Op de lippen van de verstandige wordt wijsheid gevonden
Wijzen bewaren de kennis
De uitspraken van een rechtvaardige zijn als zuiver zilver
De lippen van de rechtvaardige zijn voedsel voor velen
De mond van de rechtvaardige brengt wijsheid voort,
De lippen van de rechtvaardige weten wat welgevallig is

In Spreuken 10 lees ik over 
De mond, tong & lippen
 
 In Spreuken 18 staat:
Dood en leven zijn in de macht der tong
wie aan haar toegeeft, zal haar vrucht eten

Ik ben over dit onderwerp gaan nadenken. 
Ik probeer anders gaan spreken
Ik probeer anders uit te spreken
Ik ben God's Woord gaan proclameren
Ik ben anders gaan bidden

Hoe is dat voor jou?

Wilkin van de Kamp spreekt diverse keren over dit onderwerp. Ik zal een aanwijzingen met links plaatsen.

Van vloek naar zegen 1-3
Je tong is een wapen
Jakobus schrijft in zijn brief dat we 
met onze tong mensen kunnen zegenen of vervloeken. 
Onze tong is een machtig wapen. 
We hebben het zo nodig dat mensen 
bemoedigende woorden over ons uitspreken. 
Dat brengt zegen!
KLIK HIER om te luisteren

Macht over uw tong
KLIK HIER om te luisteren

Wat staat er op je hart geschreven? 1-3
In Psalm 45 staat: 
Mijn tong is een pen van een vaardige schrijver. 
Met mijn tong kan ik dus schrijven, en 
dit schrijven doen we volgens 
Spreuken 3:3 op "de tafel van je hart". 
Jouw tong is een pen waarmee je 
op het hart van een ander kunt schrijven
KLIK HIER om te luisteren.

De kaart is tekstbewerking op de ipad
Een Woordspeling van HET WOORD
Verwerking samen met de Facebookgroep
Creatief de Bijbel door

4 opmerkingen:

  1. Mooi zoals je alles op creatieve manier bewerkt!

    Ik ben daar afgelopen jaar ook meer mee bezig door mijn OneWord 'Groei'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie van Lisa op Fb:
    Ik zegen je daarin met Zijn diepe liefde, dat de woorden van Zijn hart zullen doorklinken door jouw mond omdat je verbonden bent met de Levende God. Woorden van leven zet ik over jou vrij en ook voor een ieder die dit leest, in Jezus' naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reactie van Annie D op Fb:
    Zo belangrijk. Ik ben er ook mee bezig.
    Wat zeg ik, wat denk ik.
    Woorden van bemoediging

    BeantwoordenVerwijderen