woensdag 8 september 2021

Drinken en graan

Mijn creatieve verwerking van Spreuken 11:24-28
Een beker wijn en een abstract brood  
Graan op de voorgrond
Uit Spreuken 11
Wie vrijgevig is, 
wordt almaar rijker,
wie gierig is, wordt arm.

Een gulle gever zal gedijen,
wie te drinken geeft, 
zal te drinken krijgen.

Wie zijn graan vasthoudt, 
wordt door het volk vervloekt,
wie het verkoopt, wordt gezegend.

Wie het goede zoekt, zal waardering vinden,
wie het kwade zoekt, 
wordt door het kwaad getroffen.

Wie vertrouwt op zijn rijkdom 
is een blad dat valt,
een rechtvaardige komt tot bloei.

 

Van wie is de Schepping
Van wie is de aarde
Wie heeft jou gemaakt
Wie heeft jou gekocht
Hoe wordt je rijk
Hoe kom je tot bloei
 
Wie staat boven aan
Van wie is alles
Van wie ben ik
Van wie is de wereld
 
"Who owns the world?"
Op dit moment een hele discussie 
Is het de wereld
Is het God?
Bij wie kom je uiteindelijk uit?

 

Johannes 14:6
Jezus is de weg, de waarheid en het leven

Jesaja 45:12 
IK ben het die de aarde maakte
en de mens op aarde schiep;
Mijn handen hebben de hemel uitgespannen,
IK riep het sterrenleger tevoorschijn.

Exodus 20
Ik ben de Here, Uw God, die u 
uit het land Egypte (slavernij), 
uit het dienst huis, geleid heb. 
Gij zult geen andere goden 
voor Mijn aangezicht hebben.
Gij zult u voor die niet buigen, en hen niet dienen

 

Laten we het brood breken en 
de wijn drinken tot Hij terugkomt

Spreuken 9:5 vertelt
Kom, eet het brood dat ik je geef,
drink de wijn die ik heb gemengd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten