vrijdag 29 oktober 2021

Gedenk en

Mijn creatieve verwerking van Prediker 11
Een tekst in kleur uitgetekend

Deze tekst brengt mij terug naar mijn jeugd, 
naar de keuze die ik in mijn tienerjaren maakte 
om Jezus te volgen. 
Mijn verlangen om gedoopt te worden. 
Mijn vastberadenheid onder alle omstandigheden. 
Niemand heeft het mij verteld. 
Ik las het in het Woord en handelde....
Dit was mijn doop tekst!

I Timotheüs 4:12
Niemand schatte u gering 
om uw jeugdige leeftijd, maar 
wees een voorbeeld voor de gelovigen 
in woord, in wandel, 
in liefde, in geloof en in reinheid.

Uit Prediker 11
Geniet dus, beste vriend, van je jonge jaren, 
Haal je hart op aan de dagen van je jeugd. 
Volg de wegen die je hart wil gaan, 
Gun je ogen wat ze wensen. 
Onthoud bij alles wat je doet dat
 God je aan zijn oordeel onderwerpt. 
Belast je hart niet met verdriet en 
Houd je lichaam vrij van kwalen, want 
Je jeugd en jonge jaren zijn al snel voorbij.

Prediker 12 gaat verder
Gedenk daarom je schepper 
in de dagen van je jeugd – 
voordat de slechte dagen komen 
en de jaren naderen
Nog meer in Prediker 11 
Wie altijd op de wind let, 
komt nooit aan zaaien toe; 
wie altijd naar de wolken kijkt, 
komt nooit aan maaien toe

Daar vond ik een filmpje over

2 opmerkingen: