zondag 6 juni 2021

Psalm 122 door met creativiteit

Mijn creatieve verwerking van Psalm 122
Drie poorten van Jerusalem 
 

Mijn actie op Psalm 122
Bidden voor - Vrede voor Israël
Deze Psalm uitgebeden over Israël
 

Psalm 122 # Een pelgrimslied van David.
Verheugd was ik toen ik hoorde:
"Wij gaan naar het huis van de HEER,"
Verheugd ben ik, nu onze voeten staan
binnen je poorten, Jeruzalem.
Jeruzalem, als een stad gebouwd,
hecht en dicht opeen.
Daar komen de stammen samen,
de stammen van de HEER,
om Israëls plicht te vervullen,
te prijzen de naam van de HEER.
Daar zetelt het gerecht,
daar troont het huis van David.

Vraag om vrede voor Jeruzalem:
"Dat rust hebben wie van je houden,
dat vrede heerst binnen je muren
en rust in je vesting."
Om mijn verwanten en vrienden
zeg ik: "Vrede zij in jou."
Om het huis van de HEER, onze God,
wens ik je al het goede.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten