woensdag 30 juni 2021

Psalm 145 door met creativiteit

Mijn creatieve verwerking van Psalm 145 
Daar staan we dan! Gods Koninkrijk is daar! 
Manden vol na de vermenigvuldiging, 
uitdelen, schaarste en samen komen

 

Mijn Psalm 145 
U, mijn God en koning, U wil ik roemen,
Uw naam prijzen tot in eeuwigheid.
Elke dag opnieuw wil ik U prijzen,
Uw naam loven tot in eeuwigheid

Groot is de HEER, Hem komt alle lof toe,
Zijn grootheid is niet te doorgronden.
Laten wij getuigen van de luister van Uw koningschap,
spreken over Uw machtige werken,
de glorie en de glans van Uw koningschap:

Allen zien hoopvol naar U uit,
U geeft voedsel, op de juiste tijd.
Gul is Uw hand geopend,
U vervult het verlangen van alles wat leeft.

Rechtvaardig is de HEER in alles wat Hij doet,
zijn schepselen blijft hij trouw.
Laat zó mijn mond de lof spreken van de HEER,
en alles wat leeft zijn heilige naam prijzen,

Tot in eeuwigheid.

 

Bij het voorbereiden en lezen 
van deze Psalm, kwam ik op deze gedachten:

 

Vermenigvuldiging 5000
Jezus is daar! 
De mensen komen samen. 
Er komen er steeds meer 
Ze blijven hangen….  
Daar hadden ze niet op gerekend 
Hoe geven we ze te eten? 
Een jongen heeft 5 broden en 2 vissen. 
Alles wordt meervoudig vermenigvuldigd. 
Iedereen is verzadigd 
Er was meer dan genoeg.....

  ♥     

Wat is jouw aandeel?

1 opmerking:

  1. Wat een vooruitzicht Yvonne en leuk dat jullie er zo fraai op staan. Goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen