donderdag 24 juni 2021

Psalm 139 door met creativiteit

Mijn creatieve verwerking van Psalm 139
Ik wordt gebreid tot een klein uniek mensje 
In de schoot van de moeder
In het hart van de Vader
Mijn specifieke DNA in de navelstreng  
Hij is erbij

 

Mijn Psalm 139
HEER, U kent mij, U doorgrondt mij
U legt uw hand op mij.
Wonderlijk zoals U mij kent,

U was het die mijn nieren vormde,
U weefde mij in de buik van mijn moeder.
wonderbaarlijk is wat U gemaakt hebt.
Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.

Toen ik in het verborgene gemaakt werd,
kunstig geweven in de schoot van de aarde,
was mijn wezen voor U geen geheim.
Uw ogen zagen mijn vormeloos begin,
alles werd in Uw boekrol opgetekend,
aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.

 

Mijn Psalm gedicht 139
Ik loof U voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan, 
Ik loof U voor het wonder
Ik loof U voor mijn bestaan
Ik loof U, de Schepper van mijn bestaan

Ik loof U dat u in mijn leven bent
Ik loof U dat U mij helemaal kent
Ik loof U dat U  mij de weg wijst
Ik loof U dat U met mij meereist

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten