maandag 7 juni 2021

Psalm 123 door met creativiteit

Mijn creatieve verwerking van psalm 123
De boeien breken los 
 

Lees deze psalm als slaaf van een meester
Lees dan de psalm als een slaaf van De Meester
Lees het als een dienaar die Zijn Meester wil behagen

De ogen van de slaaf volgen de hand van de meester
Hij werd gekocht met boeien
De handen moeten los om te werken

Vrij om te werken als dienaar
Vrijheid in trouw dienen
Hij is genadig

Vrij
 Vrijheid 
=Genade 
 

Jezus kwam als een dienaar
Hij liet mij Zijn voorbeeld na
Ik ben niet meer dan De Meester
 ♥    ♥  

Psalm 123  Een pelgrimslied.
Naar U sla ik mijn ogen op,
naar U die in de hemel troont,
zoals de ogen van een slaaf
de hand van zijn heer volgen,
en de ogen van een slavin
de hand van haar meesteres,
zo volgen onze ogen
de HEER, onze God,
tot Hij ons genadig wil zijn.

Wees genadig, HEER, wees ons genadig,
wij worden veracht, meer dan te dragen is.
Meer dan onze ziel kan dragen
raakt ons achteloze spot,
de hoogmoed van onverschilligen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten