zaterdag 13 maart 2021

Psalm 60 door met creativiteit

Mijn creatieve verwerking van Psalm 60 
Ik heb een pleet tussen de rotsen getekend

Ik heb de pleet tussen de rotsen getekend van 
de tocht naar de Preikestolen in Noorwegen. 
Deze tocht heb ik diverse keren gemaakt. 
Deze wandeling blijft indrukwekkend mooi!
Je moet echt lef hebben om hier te gaan staan. 
Dit is een zogenaamde druk ontlastingsspleet. 
Er zijn er overal langs de fjorden. 

Mijn psalm 60 
U hebt het land geschokt en gespleten,  
Genees zijn scheuren want het stort in één. 
U hebt uw volk zwaar laten lijden, 
Het bittere wijn laten drinken.

Even wat verder gezocht….

Waarom smaakt wijn soms bitter? 
In de schil, pitten en steeltjes van druiven zitten bitterstoffen, tannines genaamd. 
Bij de rijping van de druiven is het 
belangrijk dat ook die tannines rijp worden. 
Meer lezen kan: KLIK HIER!

Een  bittere nasmaak kan ook het gevolg zijn 
van “kurk”, door een parasiet. 
De wijn die daardoor aangetast is, heeft 
een bittere muffe smaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten