dinsdag 23 maart 2021

Psalm 68 door met creativiteit

Mijn uitwerking van psalm 68
De vleugels van de duif waren met zilver bedekt, 
haar slagpennen met geelgroen goud....

Dit vers staat zomaar midden in de tekst,
en dat raakte mij.

Mijn psalm 68
Een loflied voor de Koning der Koningen 
De rechtvaardigen verblijden zich,
zij juichen als God verschijnt,
uitgelaten van vreugde.
Zing voor God, bezing Zijn naam,
maak ruim baan voor Hem die door de vlakten rijdt,
HEER is Zijn naam, jubel als Hij verschijnt:

Een schouwspel is Uw stoet, o God,
De stoet van mijn God, mijn koning, naar Zijn heiligdom:
voorop zangers, daarachter snarenspelers,
omstuwd door meisjes met tamboerijnen.
Koninkrijken der aarde,
zing voor God,
zing een lied voor de Heer, 
sela
Voor Hem die rijdt door de hoogste, eeuwige hemel.
Hoor, Zijn stem is een machtige stem.
Erken Gods macht:
Zijn Majesteit heerst over Israël,
Zijn macht reikt tot boven de wolken.
Ontzagwekkend bent U, God, in Uw heiligdom.

7 opmerkingen:

  1. Reactie van Lisa op Fb:
    Bijzonder he.
    En zo prachtig uitgebeeld, dank je wel😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie van Jenni Ta op Fb:
    Mooi uitgewerkt en mooie kleuren gebruikt✨

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reactie van Annie D op Fb:
    Verwondering!!!!
    💖

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Psalm 74 staat er zomaar tussen alle regels:
    ...Geef uw duifje niet prijs aan de wilde dieren....

    BeantwoordenVerwijderen