woensdag 31 maart 2021

Psalm 75 door met creativiteit

Mijn Psalm 75 
Een "verdelg niet" psalm 
Het is God die rechtspreekt
In Zijn hand houdt de HEER een beker
met wijn, schuimend en bitter gekruid,
Hij schenkt hem uit aan de zondaars op aarde,
zelfs de droesem moeten zij drinken.

Mijn uitwerking van Psalm 75
Jezus die de beker aanreikt
Het kruis & harten van Zijn liefde

*********

In zijn hand houdt de HEER een beker met wijn, uitgeschonken aan de zondaars op aarde.
Aan degenen die God niet kennen.
 Deze beker dronk Jezus. 
In de hof van Getsemané. 
Daar heeft Hij gebeden en gestreden. 
Jezus bad tot 3 keer: 
”Vader, als het mogelijk is, 
laat deze beker dan aan Mij voorbijgaan! 
Maar laat het niet gebeuren zoals Ik het wil, maar 
zoals U het wilt…” (Math.26)

*********

Hij dronk de beker der gramschap leeg, 
gevuld met alle zonden. 
Wij mogen de verlossingsbeker drinken. 
Er heeft een omwisseling plaatsgevonden.
Als je het pakt, heb je het…. 
Heb je Hem! 
Als je Hem in je hart 
aanneemt als Heer en Verlosser, 
ben je met Hem!

KLIK HIER! om meer te lezen
over het wonder van het kruis

3 opmerkingen:

  1. Reactie van Cora G op Fb:
    Prachtig uitgebeeld Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie van Lisa op Fb:
    💜Yes, mooie de verwijzing naar Jesus die de beker dronk voor ons!
    Werd er ook aan herinnerd toen ik de psalm las.😊

    BeantwoordenVerwijderen