zondag 9 januari 2022

Verdriet zonder tranen

Verdriet zonder tranen

Ik voel verdriet 
Het komt er alleen niet uit.  
Ik kan niet huilen, want 
Als ik huil ben ik stik benauwd.  
 
Er is verdriet 
Verdriet om verlies 
Verloren gezondheid 
Gemis van vieren
       
Verlies van mijn kat 
Jezelf even kwijt zijn 
Even niet weten hoe verder 
Het lukt gewoon niet
       
U bent er, God, altijd.  
Het is Uw liefde,  
U spreekt 
Uw tranen
       
Uw tranen voor mij 
Uw liefde trekt mij.  
Ik ben van U 
Hij is van mij!
       
De zon komt op 
De Zoon komt op 
Verdrijft de duisternis
       
Van verdriet naar vreugde 
De vreugde komt van God 
De vrucht van de Geest

Mijn verhaal en creatieve verwerking 
is te vinden op My story

2 opmerkingen:

  1. Lieve Yvonne, een dikke knuffel van mij. En Gods troost in jouw verdriet. Hij droogt ook de tranen, die je niet ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, Hij droogt mijn tranen.
      Dank je wel voor je dikke knuffel, Anne

      Verwijderen