zondag 16 januari 2022

Zwart wit

Ik vond deze Artjournal van Psalm 1
Ik luister niet naar de raad van mensen
die zich niets van God aantrekken
Ik wil niet zitten bij spotters en roddelen
      & 
LEKKER EERLIJK!
Lekker Zwart wit....
Gods Woord is duidelijk, 
Geen discussie: Zo is het!
      & 
Uit Psalm 1
Welzalig de man die niet wandelt
in de raad der goddelozen,
die niet staat op de weg der zondaars,
noch zit in de kring der spotters;
maar aan des Heren wet zijn welgevallen heeft,
en diens wet overpeinst bij dag en bij nacht.

Leuk om eens verder te onderzoeken
💗
zwart-wit
*Drop die in poedervorm genuttigd wordt
*kleurloos / zonder kleur, saai
*ongenuanceerd 
(Keihard / Kortzichtig / Ongedifferentieerd)
*tv-opname in zwart-wit
💚
Zwart en wit zien we wel, maar 
dat zijn eigenlijk geen kleuren
💗
Kleuren hebben veel te maken met licht. 
Wit is licht (en dus geen kleur) 
Zwart is het gebrek aan licht en ook geen kleur

Zwart-witdenken
 
*wanneer je gelooft dat je eigen verhaal 
de enige waarheid is. Er is 
geen ruimte voor iemand anders gedachte of 
iemand anders mening. 
*Het denken in twee uitersten
Het is goed of niet goed 

Kameleon denken
Meegaan met gedachten en 
inzichten van de ander. 
Ik vergelijk dit even met een kameleon. 
Deze neemt de kleur van de omgeving aan, 
waardoor die niet opvalt. 

De KameleonmanZelig, heeft 
een extreem geval van onzekerheid heeft 
waardoor hij zich onder mensen 
gaat camoufleren en zijn 
uiterlijk aanpast om geaccepteerd te worden.

Wie ben jij?
Kleuren of 
Een probleem of gebeurtenis vanuit 
verschillende oogpunten en 
hoeken bekijken is interessant. 
Het helpt mij te relativeren. 
Het is voor mij “spelen.”
 ♥  
De Bijbel lezen & bestuderen
is voor mij waarheid
       ♥  
Meeleven en Jezus voorbeeld volgen
Meeluisteren & behulpzaam zijn
Hij was bewogen & toont Gods Liefde
Vasthouden aan de waarheid van 't Woord
Uitreiken in de wereld
       ♥  
Ik wil hier voor gaan!
Dat is de kleur van Jezus 
tonen in deze wereld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten