maandag 3 januari 2022

Vreugde

Filippenzen 1
Twee kernwoorden uit dit gedeelte:
Vreugde & Bid
In mijn journal een biddende ikkie met de kat
Liefde in overvloed met deze kernwaarden

 

Ik moet denken aan: 

Nehemia 8:11
De vreugde van de Heer
is mijn kracht
*********
I Thess.5: 16-17
Wees altijd verheugd, bid onophoudelijk, 
Dank God onder alle omstandigheden

Paulus woorden in Filippenzen 1
Ik dank mijn God altijd wanneer ik aan jullie denk, 
Elke keer als ik voor jullie bid. 
*********
Ik doe dat vol vreugde
*********
Jullie allen liggen me na aan het hart
*********
Ik bid dat jullie liefde nog meer overvloedig zal zijn 
in helder inzicht en alle fijngevoeligheid
om te onderscheiden, waarop het aankomt
Dan zullen jullie op de dag van Christus 
zuiver en onberispelijk zijn,
Vol van de vruchten van de gerechtigheid

Paulus is gevangen omwille van Christus.
De meeste broeders en zusters, durven 
de boodschap nog onbevreesder te verkondigen 
door vertrouwen in de Heer 
*********
ik weet dat dit alles door jullie gebed en 
de hulp van de Geest van Jezus Christus 
tot mijn redding leidt.
*********
Ik zal altijd in alle openheid spreken, 
zodat Christus bij alles 
wat ik nu meemaak 
zal worden geëerd, 
of 
ik nu in leven blijf of moet sterven. 
*********
Want voor mij is leven Christus en sterven winst.
Enerzijds verlang ik ernaar te sterven en 
bij Christus te zijn, maar...
Als ik blijf leven, kan ik vruchtbaar werk doen. 
Foto is in 2009 gemaakt in Rjukan-Tuddal van Tinmuseum-Gaustatoppen te Noorwegen door Creative Worship
Meer over dit in My story

1 opmerking:

  1. Yes, Filippenzen mooi boek.
    Ga hem delen morgen in de groep😉
    Leuk Yvonne met de poes naast je 😄
    Reactie van Lisa op Fb

    BeantwoordenVerwijderen