maandag 26 juli 2021

De Levensboom omhelzen

Mijn creatieve verwerking van Spreuken 3: 6-26
Het Woord om-hart met gekleurde harten
Een gedeelte van de levensboom - Bloei
 
Denk aan Hem bij alles wat je doet,
Hij baant jou de weg.
Eer de HEER met al je rijkdom,
met het beste wat je hebt. 
Ze is een levensboom voor wie haar omhelst,
wie haar omarmt mag zich gelukkig prijzen.
Alles wat je ooit zou kunnen wensen
valt bij de wijsheid in het niet.
Met haar ene hand schenkt ze een lang leven,
eer en rijkdom geeft ze met haar andere hand.
 
Wijsheid levert meer op dan zilver,
geeft meer profijt dan goud,
is kostbaarder dan edelstenen.
 
Terug naar de titel van de blog:
De levensboom omhelzen
Hoe doe je dat?
Gewoon een knuffel geven?
Terwijl ik hier over nadenk 
krijg ik allerlei gedachten.
De levensboom - De boom des levens?
Een knuffel geven - Intimiteit?
Het Woord liefhebben
God eren en liefhebben.
 
In alles wat je doet baant Hij de weg.
Ken Hem in al je wegen, 
dan zal Hij je paden recht maken (NBG) 
Hoe gaat dat dan? 
Ga jij naar de Here voordat je 
een besluit of belangrijke beslissing neemt?
Bid jij dagelijks om Gods leiding?
Hoe is jouw relatie met God?
Met de Here Jezus?
Ken je het Woord van God?
 
Het Woord is voor mij een leidraad in het leven.
God spreekt door het Woord
Alles is te vinden wat je nodig hebt 
om op pad te gaan.
Ik heb er altijd mijn antwoorden in gevonden. 
 
In vers 26 staat:
Je kunt vertrouwen op de HEER,
Hij beschermt je tegen hinderlagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten