donderdag 22 juli 2021

De sleutel

Mijn creatieve verwerking van Spreuken 2:1-5 
Een sleutel om de schatkist te openen

  ♥     

In deze sleutelkop zie je de 
W van Wijsheid verweven met 
W van Woord
Het kruis om de schat te openen van
Het ware leven

  ♥     

Jezus zegt in Joh.14:6
IK BEN de Weg, De Waarheid en
Het Leven!

 

Mijn zoon,
Deze sleutel is kostbaar en van goud
Deze brengt je naar de schat
Een schat waar je naar mag zoeken.
Ik weet, dat was altijd je passie.

Als kind was je dol op verkleden,
Je was op zoek naar de schat
Samen hebben we heel wat gedeeld en genoten.

Zoek naar die schat, die je het beste brengt!

 

Wijsheid komt van de HEER
Mijn zoon, als je in acht neemt wat Ik zeg,
Mijn richtlijnen altijd onthoudt,
een open oor hebt voor Mijn wijsheid,
een geest die neigt naar inzicht,
als je erom vraagt de dingen te begrijpen,
roept om scherpzinnigheid,
ernaar zoekt als was het zilver,
ernaar speurt als naar een verborgen schat –

dan zul je ontdekken wat ontzag voor de HEER is,
dan zul je kennis van God verwerven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten