zaterdag 31 juli 2021

Zoon, Luister naar Mijn Woord

Mijn creatieve verwerking van Spreuken 5:1-23 
Mijn zoon aan het genieten 
Een kinderfoto omgezet in deze tekening
 
Een vader deelt zijn wijsheid
 
Jonge lessen van een vader aan zijn zoon
Luister naar mij, mijn zoon, want ik weet waar ik het over heb. Luister goed naar mijn advies zodat wijsheid en onderscheidingsvermogen je hart binnenkomen, en dan zullen de woorden die je spreekt uitdrukken wat je hebt geleerd.

Onthoud dit:
De lippen van een verleidster lijken zoet als honing,
en haar vlotte woorden zijn als muziek in je oren.
Maar ik beloof je dit: Uiteindelijk blijft er alleen een bitter geweten over.

Luister naar mij, jonge mannen
Vergeet dit ene ding niet dat ik je zeg: ren zo snel als je kunt van haar weg! In schande zul je de eer aan een ander afstaan, en al je resterende jaren zullen worden verspild

In het hart
Seks gereserveerd voor ‘t huwelijk 
Mijn zoon, deel je liefde alleen met je vrouw. Drink uit haar bron van plezier en van geen ander. Waarom zou je seks hebben met een vreemde of met iemand anders dan haar? Reserveer dit plezier voor jou en haar alleen en niet met een ander. Wees voortdurend blij en verrukt met haar liefde!
Uit de Passion Translation naar Nederlands
Het totale plaatje
Kostbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten