vrijdag 23 juli 2021

Een schatkist vol kostbaarheden

Mijn creatieve verwerking van Psalm 2:6-22 
Een schatkist vol kostbaarheden

  ♥     

Mijn zoon, de spreuken zijn als 
een schatkist vol kostbaarheden. 
De kroon ontvang je 
Je hebt autoriteit gekregen 
om met Hem te regeren.

  ♥     
Uit het Woord van wijsheid
Want het is de HEER die wijsheid schenkt,
Zijn woorden bieden kennis en inzicht.
Aan wie rechtschapen is, geeft Hij voorspoed,
voor wie op rechte wegen gaat, is Hij een schild.
Hij waakt over het rechte pad en
beschut de weg van wie Hem trouw zijn.
Als je in acht neemt wat Ik zeg,
zul je leren wat oprecht, 
eerlijk en rechtvaardig is,
dan volg je altijd het juiste spoor.

Want wijsheid zal je geest doordringen,
't koestert je in kennis.
Bedachtzaamheid zal je behoeden,
inzicht houdt de wacht
om je af te houden van verkeerde wegen... 

   ♥     

 Houd daarom het rechte pad,
volg de weg van wie rechtvaardig zijn,
want wie rechtschapen zijn,
zullen wonen in het land der levenden

5 opmerkingen:

  1. Reactise van Sandra op WA:
    Amen! Mooi Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reactie van Dennis op W:
    Gezegend zijn die elkaar bemoedigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reactie van Mabel op WA:
    Deze stuur ik door naar een oudere nicht in Zuid Afrika.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reactie van Cees op WA:
    Het koningschap van Jezus over mijn leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reactie van Renzo via WA:
    Ik was aan het werk en daar stond exact dezelfde kroon in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen