woensdag 21 juli 2021

De wijsheid roept

Mijn creatieve verwerking van Spreuken 1: 20-33
De straat als stenen getekend
De woorden: wijsheid
Goede raad
Zoek Mij
Een hand die aanbied, en 
een hand die uitreikt...

*********

Oproep van Wijsheid

Wijsheid roept in de straten,
over de pleinen klinkt haar stem,
ze laat zich horen bij de poorten,
te midden van alle rumoer roept ze uit:
"Hoe lang nog, onnozele mensen,
hechten jullie aan je onvolwassenheid,

Luister, neem Mijn berispingen ter harte 
dan stort Ik Mijn geest over je uit,
dan laat ik je delen in Mijn wijsheid.

Maar toen Ik je riep, wees je Me af,
toen Ik je Mijn Hand bood, nam je die niet aan.
Al Mijn goede raad heb je in de wind geslagen,
elke berisping heb je genegeerd.

*********

Ik lees hierin zo de hunkering van een Vader,
die het beste voor ons over heeft.
Het raakt mij, als het niet wordt gewaardeerd.
God bied Zijn hand aan,
Wil je de jouwe uitreiken naar Hem?
Wil je Zijn Woord aanvaarden?

*********

Ik lees de woorden hardop
 Ik roep ze uit over de straat
als een gebed:
Zoek de Heer!

*********

Wat is jouw gebed?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten