vrijdag 26 augustus 2022

De ontmoeting

In 't Gebedshuis op maandagavond
komen we samen voor creatief gebed
We bemoedigen elkaar met ons getuigenis
  ♥     ♥ 
Zij vertelt:
Het is grappig! Ik had een lied en daar zocht ik plaatjes bij. “Ik kom in Uw heiligdom binnen. Het voorhangsel ga ik voorbij. ” Ik had het graag met stof gedaan, maar heb nu twee vellen papier gebruikt. 
Ik heb een deur gevonden. Ik breng U een offer, een zoete geur, en vond een plaatje van bloesem. Vrucht van wat U deed in mij. Ik vond fruit. Later vond ik een plaatje van een engel met een schaal. Ik breng U een offer van lof, Heer. Het gaat alleen om Uw eer. Ik dacht aan een wolk van heiligheid. Het is eigenlijk heel summier. 
 ♥ 
Het gebed moet nog beginnen. 
 ♥ 
Een afstemmen op God als je Hem nadert. Hij is een toegankelijk en zet ons niet in de wacht. Hij is niet in gesprek. Ik mag meteen bij Hem terecht. 
Het betekent niet dat ik mij niet hoef voor te bereiden om Hem te naderen. Ik dacht: Laat ik daar eens meer aandacht aan besteden, voor die ontmoeting.  
 ♥ 
Dit was ook in de preek vanmorgen: Het afleggen en verbranden op het altaar. Esther moest zich ook voorbereiden om tot de koning te naderen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten